May 17, 2021

Storytelling software + experience center = de perfecte combinatie!

Of je nou een autodealer bent, telefoons verkoopt in een winkel of iets heel anders, een goede ervaring bij klanten zal helpen om een sterke band te creëren met je klanten. Hiervoor zijn experience centers in het leven geroepen, en zijn een geweldige manier om persoonlijke en unieke ervaringen te creëren. Als je klanten onder de indruk zijn van deze ‘experience’, kan dit de klantloyaliteit enorm stimuleren. Zeker als deze ‘experience’ uniek en doordacht is. Uiteraard draagt dit allemaal bij aan meer verkopen en een duurzame klantrelatie. Misschien heb je al een experience center opgezet of ben je bezig met er een te maken. Maar hoe tover je jouw experience center om tot een heuze ervaring? Met storytelling software! In dit artikel vertellen we je deze perfecte combinatie kan gebruiken om jouw klanten een onvergetelijke ervaring te bieden.

Leer je klanten kennen voordat je met storytelling software begint

Voordat je begint met een experience center of storytelling software moet je ervoor zorgen dat je weet wie je klanten zijn en waar hun interesses liggen. Dit kan veel tijd kosten, maar is ook heel waardevol als je het eenmaal hebt gedaan. Hierdoor kan je namelijk goed inspelen op de behoeftes van jouw klanten en kan je een stapje voor blijven op jouw concurrenten! Daarom is het nodig om eerst een goede strategie te bedenken voordat je aan de slag gaat met jouw experience center. Je moet hierbij bijvoorbeeld afvragen wie je van plan bent om uit te nodigen voor het experience center, waarom een klant langs zou komen en welke waarde je toe kan voegen aan de kostbare tijd van je klanten.

Van concept naar experience

Als je je strategie hebt bepaald en een concept hebt gemaakt van je verhaal kan je deze gaan omzetten naar een experience. Je moet eerst weten wat je verhaal wordt en wat je boodschap wordt. Daarnaast is het ook belangrijk dat jouw verhaal goed aansluit bij je missie en visie van je bedrijf.

Kies de juiste software

Om jouw experience center naar het volgende level te brengen, is het de bedoeling om hiervoor de geschikte software of technologie te kiezen. Kies je hier voor de nieuwste tech, of voor een systeem waarin je al je content kan beheren, aanpassen en creëren? Het is in ieder geval belangrijk om goede content te laten zien aan je klanten, anders valt de hele ervaring in duigen. De combinatie van storytelling software en een experience center is dé oplossing om jouw klanten te binden. Laat je producten shinen en blijf op het netvlies van je doelgroep!

Wil je aan de slag met zulke software? Je kan hiervoor bijvoorbeeld Hyro inzetten om jouw verhaal om te zetten naar een storytelling canvas. Neem dan contact met ze op via www.hyro.world

Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *