Zelf met Google Ads aan de slag, of toch uitbesteden?
Google Ads is een online marketing kanaal dat vaak wordt ingezet door bedrijven om de online vindbaarheid te vergroten. Met Google Ads, anders dan met SEO, koop je als het waren advertentie ruimte in bovenaan de SERP in Google. Het fijne aan Google Ads is dat je zelf bijna helemaal in de hand hebt hoe veel je op welk moment uitgeeft.
Veel bedrijven zien Google Ads als een heus wondermiddel, dat is het jammer genoeg niet. Om Google Ads in te zetten als succesvol online marketing kanaal heb je veel tijd, geld en vooral veel kennis nodig. Het is ontzettend belangrijk dat je gericht te werk gaat en er een goede visie op na houdt. Om die reden is het belangrijk om de afweging te maken of je je Google Ads uitbesteedt of niet. Hieronder lees je de voor- en nadelen van Google Ads uitbesteden.
De voordelen van Google Ads uitbesteden
Google Ads vergt veel kennis en analytisch vermogen. Online marketing bureaus hebben deze kennis vaak in huis. Het is belangrijk dat een account set-up goed wordt ingericht. Ook in dit geval is een goed begin het halve werk. Als de set-up niet in orde is, dan wordt het praktisch onmogelijk om alles rendabel te krijgen. Een online marketing bureau gespecialiseerd in Google Ads weet vaak precies hoe ze een goede set-up moeten maken. Met een goede set-up maak je minder onnodige kosten en kan je je budget veel gerichter uitgeven.
Ook het optimaliseren van een account vergt veel vakkennis. Een bureau weet precies hoe je moet schuiven met de budgetten. Dit moet natuurlijk allemaal bepaald worden aan de hand van het uitlezen van de verzamelde data.
Kortom; de kennis die een online marketing bureau heeft is echt van meerwaarde.
De voordelen van Google Ads zelf uitvoeren
Het voordeel van Google Ads zelf uitvoeren is vooral dat je alles zelf in de hand hebt. Ook heb jij meer kennis over de branche waar je in zit dat een marketing bureau. Jij kunt dus bijvoorbeeld het beste bepalen hoeveel en wanneer je inzet op een bepaalde zoekterm. Aan het uitbesteden is vaak een flink kostenplaatje verbonden, dat geld bespaar je dus.
Tot slot is Google Ads zelf uitvoeren echt alleen rendabel wanneer je bereid bent om er veel tijd in te steken en de meeste ondernemers hebben die tijd niet. Je kunt Google Ads alleen rendabel krijgen wanneer je beschikt over genoeg kennis.
Meer informatie over het uitbesteden van Google Ads? Neem dan eens een kijkje op: www.odiv.nl