Voor- en nadelen van Google Ads uitbesteden
Google Ads biedt veel mogelijkheden, aangezien je gericht kunt adverteren aan potentiële klanten en dus makkelijker en efficiënter je middelen kunt inzetten om verkeer naar jouw website én omzet te vergroten. Maar Adwords is niet zomaar iets: het heeft vele functies en handigheidjes die je moet kennen om het tot een succes te laten komen. Dit is niet voor iedereen weggelegd en Google Ads uitbesteden is dan een goede optie. Daar komen verschillende voor- en nadelen bij kijken. Welke dat zijn, lees je hieronder!
Voordelen
Gefocust blijven
Hoogstwaarschijnlijk heb je als kleine of middelgrote onderneming één of meerdere marketeers in dienst. Echter, een ervaren online marketeer vinden die is gespecialiseerd in SEA en Google Ads is vaak knap lastig. Hierdoor blijft online marketing, specifiek Google Ads, een beetje een grijs gebied dat niet optimaal benut wordt. Het beste is dan om deze taken uit te besteden aan een online marketing bureau. Zij focussen zich dan op jouw online communicatie, om jouw missie en visie te verduidelijken online en om gericht te adverteren richting klanten. Doordat zij dit werk voor jou uit handen nemen, kun jij je goed focussen op al het overige bedrijfsuitvoering.
Kennis en ervaring
Natuurlijk kun je eerst zelf altijd een poging wagen tot het opzetten van een online campagne. Echter, je zult er gauw achter komen dat dat best lastig is omdat je simpelweg de nodige kennis en ervaring mist. Een online marketing bureau heeft dit wel allemaal. Door deze werkzaamheden uit handen te geven aan professionals, weet je zeker dat de Google Ads campagne een positief resultaat zal behalen. Ook houden zij zich op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen en kennen zij allerlei snufjes die ze kunnen toepassen om de campagne nog beter te maken.
Nadelen
Kosten
Google Ads uitbesteden is niet gratis. Het zal per online marketing bureau verschillen hoeveel ervoor gevraagd wordt; check dus verschillende bureaus en vergelijk. Daarentegen is het hoog waarschijnlijk dat de kosten die je zult hebben, niet de voordelen zullen overstijgen die je eruit haalt. Het bespaart jouw namelijk veel tijd en geld aan het onnodig zelf uitzoeken van hoe Google Adwords werkt.
Geen eigen ervaring
Bovendien zul je als bedrijf zelf weinig tot geen ontwikkeling doormaken als het gaat om Google Ads. Doordat het wordt uitbesteed, vergaar je als onderneming weinig tot geen kennis. Hierdoor wordt het lastig om in-house, op een later moment, zelf een campagne op te zetten.
Ben je nog op zoek naar een online marketing bureau om voor jou een Google Adwords campagne op te zetten? Kijk dan eens op de website van Brandfirm!