September 25, 2020

Met een SEO specialist de zoekmachine resultaten in

Als jij je website beter zichtbaar wilt maken, dan heb je de hulp nodig van een SEO specialist. SEO is een afkorting voor Search Engine Optimisation, zoekmachine optimalisatie in het Nederlands. Een SEO specialist helpt je om op de eerste pagina van de zoekmachine resultaten te komen en dat betekent direct dat je veel meer gezien wordt. Maar 1 op de 10 internet gebruikers kijkt verder dan de eerste pagina met resultaten dus je loopt veel mogelijkheden mis als jouw pagina’s daar niet naar voren worden gebracht. Een SEO specialist zorgt er op verscheidene manieren voor dat jij ook het aantal bezoekers krijgt dat je verdient.

 

Wat kan een SEO specialist voor je doen?

Een specialist kost geld, maar voor dat geld nemen ze taken van je over waar jij zelf ten eerste veel langer mee bezig bent en waar jij ook minder snel resultaten mee zult boeken. Een SEO specialist kijkt onder andere naar vier aspecten van je website en kan zich op één ervan, een selectie of ze allemaal richten. 

  • Technische SEO: de techniek achter je website is de basis voor alles wat met SEO te maken heeft. Als je website niet goed draait, dan haalt dat de kracht van alles wat je publiceert naar beneden. Daarom gaat een specialist bezig met de snelheid van je website, de veiligheid, de foutmeldingen en de structuur.
  • Inhoudelijke SEO: SEO content houdt zich bezig met de inhoud van je website. Dit zijn de teksten, maar ook de afbeeldingen en video’s en de meta-informatie. Een specialist die zich met content bezig houdt zorgt ervoor dat alles is aangepast op de algoritmen van de zoekmachines.
  • Lokale SEO: lever je regionaal diensten of producten, dan zal een SEO specialist je website zo inrichten dat je pagina’s alleen aan mensen die in je regio wonen, aanwezig zijn of specifiek daar zoeken getoond worden.
  • Linkbuilding: linkbuilding is het opbouwen en onderhouden van backlinks, dus links van andere websites naar jou.  Hoe meer backlinks je hebt, hoe meer autoriteit de zoekmachines je toedienen. 

 

SEO kun je ook zelf

Het is ook mogelijk om hier geen specialist voor in te huren, maar om SEO zelf op te pakken. Er wordt genoeg over gepubliceerd en het is niet moeilijk om aan informatie te komen. Je zult veel tijd moeten vrijmaken om je in te lezen en om alles uit te voeren. De resultaten zijn niet direct, dus daarna is het een kwestie van monitoren, aanpassen en aanvullen. Heb je alles eenmaal op orde, dan is bijhouden ook tijdrovend. Een SEO specialist kan het sneller, beter en kan je pagina’s eventueel ook onderhouden als je dat wilt. Je bespaart dus geld doordat je sneller resultaten ziet en de resultaten goed zijn. Je hoeft zelf het wiel niet meer uit te geven en terwijl de specialist aan het werk is, ga jij bezig met waar jij goed in bent. SEO uitbesteden levert veel op, dus ga snel langs bij gmu.online.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *